به صورت کلی رندر گیری در رندرفارم ها معمولا به دو روش انجام میشود :
- تقسیم رندر به هر یک از Node ها به ازای هر فریم ،
در این نوع رندر گیری برای کنترل پروسه رندر از نرم افزار های مدیریت رندر مانند ددلاین و بک برنر استفاده میشود
2. روش Distribution دیستریبیوتد رندر تقسیم یک فریم از پروژه روی چندین Node ،
هر سیستم رندر یک بسته فریم، یک یا چند عددی
در این روش هر فریم (یا چند فریم) از پروژه روی یک Node منحصر به فرد رندر میشود و خروجی از طریق شبکه بر روی هارد اشتراکی و درایو مجازی ذخیره سازی میگردد که معمول ترین روش رندر شبکه در رندرفارم ها بوده و کمترین خطا و باگ متعلق به این روش است
تمام سیستم های رندرفارم برای رندر یک فریم
ممکن است گاهی از اوقات کارفرما نیاز به یک رندر بسیار بزرگ مانند بیلبورد داشته باشد و یا قصد داشته باشد خروجی کار را بر روی وال تی وی های بسیار بزرگ نمایش دهد، در رندر تصویر تک فریم برای بیلبورد ما یک فریم داریم که با یک سیستم قوی ممکن است روزها رندر یک فریم آن بطول انجامد، در این گونه موارد یک فریم از کار همزمان توسط چندین Node یا کامپیوتر رندر میشود ، معمولا از این روش برای رندر پلانهایی استفاده میشود که رندر هر فریم از آن نیاز به مدت زمان بسیار زیادی دارد ، همچنین در هنگام ساخت پروژه ، اشخاص رندر کار و نورپرداز ، برای اینکه خیلی سریع میخواهند نتیجه کار خود را ببینند و مشکلات آن را پیدا بکنند ، از این روش استفاده میکنند.
از معایب رندر گیری به روش دیستریبیوتد رندر این است که معمولا تست رندر در این روش معنایی ندارد . چون کل کار یک فریم است و تست فریم هزینه و زمانی برابر فریم اصلی خواهد داشت و لذا ممکن است برخی خطاها پس از رندر نهایی در سایز اصلی مشخص شود و این باعث هزینه های تحمیلی اضافی به مرکز رندر و مشتریان میگردد
و دوم اینکه به خاطر عدم وجود تست رندر و یا رندر ها ی مشابه قبلی، امکان تخمین زمان و هزینه برای این پروژه ها وجود ندارد، به این دلیل ممکن است پس از آغاز پروسه رندر، هزینه های زیاد بخش رندرفارم پروژه را از توجیه اقتصادی دور کند
و حتی در برخی پروژه ها چون پروژه قبلا تست و در سایز اصلی رندر نشده ممکن است مثلا پس از گذشت مرحله رندر با ۵۰ سیستم به صورت دیستریبیوتد متوجه یک باگ و ایرادی شوید که کلا پروسه رندر متوقف، بسیار کًند و یا با ارورو کمبود مموری و رم مواجه و کنسل شود و در حالت دیستریوتد رندر حتی در صورت کنسلی و یا مواجه شدن با ارور کل هزینه و تایم رندر ها با سفارش دهنده محاسبه و تسویه حساب میگردد. ولی در حالت رندر شبکه به صورت هر سیتم یک یا چند رندر کامل با رعایت کف مبلغ قرارداد در هر مرحله ای مشتری اراده کند امکان توقف یا اصلاح پروژه وجود دارد
و اخرین عیب روش Distribution نسبت به روش رندر شبکه که بر روی هر سیستم یک فریم رندر مشود هزینه رندرینگ است
در روش دیستریبیوتد رندر نودها فقط در مرحله ایمیج رندرینگ وارد پروسه شده و تمام مدتی را که ایه های قبلی و پس ها در حال رندرینگ هستند 49 سیستم از 50 سیستم در انتظار هستند ( در صورتیکه هزینه برای تمام سرور ها بر اساس زمان محاسبه میگردد ) تا لایه ها اماده شود و در رندر ایمیج تمامی نودها وارد رند رشده و کا رانجام شود .
و یا همینطور فرض کنید تمام ندر یک فریم بیلبورد رندر شده و به خاطر محاسبات سنگین نور در لایه ها و بازتاب و سایه های فریم یک هسته از یک نود از میان آن ۵۰ نود در حال رندر گیری است .
مثلا اگر 50 سیستم 32 هسته ای در رندرفارم سیمرغ را مد نظر قرار دهیم طبق مثال بالا 1599 هسته عملیاتی ممکن است مثلا ده دقیقه عملا بیکار و بدون پروسس رندرینگ در انتظار آن یک هسته میمانند و در نهایت کارفرما و یا مشتری تمام هزینه را بر اساس مدت زمان اتمام پروژه بر روی تمامی هسته ها پرداخت خواهد کرد و این افزایش هزینه بین 20 تا سی درصد هزینه کل میتواند باشد .
فلذا بخش مشاوره و مدیریت فنی رندر فارم سیمرغ معمولا در پروژه هایی که امکان رندر به صورت شبکه وجود داشته باشد به مشتری اجازه دیستریبوتد رندر نمیدهند مگر در پروژه های خاص .در مقالات آینده در مورد عوامل موثر در پایین اوردن هزینه رندرینگ و بالا بردن سرعت رندر پروژه ها صحبت خواهیم نمود .
این مقاله ادامه دارد و در قسمت های بعد به سایر موارد موثر در کاهش هزینه رندرینگ در رندر فارم در پروژه های تک فریم و انیمیشن اشاره خواهیم نمود
عوامل موثر در کاهش زمان و هزینه در رندرفارم (قسمت دوم)
عوامل موثر در کاهش زمان و هزینه در رندرفارم (قسمت اول)
انواع روش های رندر شبکه در رندرفارم ها
رندرفارم یعنی خرید زمان به ارزان ترین قیمت
محاسبه قیمت در رندرفارم ها به چه صورت است ؟
برای تخمین زمان و هزینه رندر پروژه خود در رندر فارم جی پی یو سیمرغ اینجا کلیک کنید
.نظرات و دیدگاه های مشتریان ما
#جی_پی_یو_فارم
#بلندر
#GPUFarm
#CpuFarm
#رندر_آنلاین_سیمرغ
#render_online
#رندرفارم_سیمرغ
۰ Comments