عوامل موثر در کاهش زمان و هزینه در رندرفارم (قسمت دوم) 

آذر ۱۵, ۱۴۰۱نمایش در صفحه اول, وبلاگ

شرکت های معماری معمولا در انیمیشن های شبیه سازی پروژه های معماری به دلایل  متعدد  با طولانی شدن زمان رندر و به تناسب آن بالا رفتن هزینه های مربوط به بخش رندر فارم  مواجه میگردند  در بخش اول در مورد  تنظیمات نور و یکی از راه کارها  برای  پایین اوردن  زمان رندر صحبت کردیم 

امروز  در این مقاله قصد داریم تا با یکی دیگر از تجربه ها رندر پروژه های معماری در رندر فارم سیمرغ شما را آشنا کنیم 

قریب به اتفاق شرکت های معماری که قصد ارائه انیمیشن و  ی نشان دادن چند فریم از  هنر طراحی شان به کارفرما را دارند  معمولا به فکر راه اندازی یک  دپارتمان انیمیشن  در  شرکت خود میافتند 

گذشته  از  هزینه های ریالی  زمانی و اعتباری  این امر   معمولا این دست شرکت ها  نیروهایی را  جذب میکنند  که هم در نرم افزار های معماری نقشه  خوانی و هم  نقشه کشی مهارت داشته و هم به نرم افزار های ساخت تصویر  3d

و قریب به اتفاق  پروژه ها از این نیرو  یک  فضای طراحی شده در  حد رئال با  متریال های  و  اکسسوری های  زیاد و تکسچر و نور واقعی 

و البته  معمولا مدیران این شرکت ها بی اطلاع  از جزییات  کار نیروی تر ی دی کار 

این عوامل  به همراه برخی از عوامل دیگر همچون محدودیت های زمانی و ریالی  سبب میگردد  غالبا  طراحان این  مجموعه ها یه  جای طراحی مدل  از مدل ها آماده استفاده نماید 

مدل های اماده  چه رایگان و  چه  پولی  علی رغم  زیبایی و ظرافت مدل  و دقت بالا  در  طراحی جزئیات دارای  ورتکس  و  پلیگان با تعداد بالا  هستند

که در بسیاری از این موارد این  مدل های آماده با تعداد پلیگان بسیار بالا  سبب سنگین شده فایل  مکس و  بالا رفتن زمان  رندر و هزینه رندرفام میشوند.  یکی دیگر از  مشکلاتی  که  استفاده از  این  مدل های  آماده در صحنه طراحی شده به وجود  میآورند   با  سنگین  شدن  فایل  مکس میزان رم  و حافظه  مورد  نیاز  برای باز  کردن  و  رندر  کردن  صحنه  بالا  میرود. مشاهده شده  در برخی از  این طراحی ها  در  اواخر  کار   سیستم قادر به باز  کردن   فایل  حتی با  128 گیگ رم  نیست  و  این   روند باعث  میگردد  دوباره به عقب بازگشته،  زمان زیادی را به هدر داده  و سین را دوباره طراحی و اماده  کنید. 

از دیگر  عوارض  استفاده از  این مدل  های اماده  و به سبب آن  بالا  رفتم  حجم فایل  مکس ،  عدم  توانایی  کارت  گرافیک  در  ویوپورت  نرم  افزار  و قابلیت  جابجایی در  سین برای کامل  کردن  فرایند  طراحی است . حداقل  این  عارضه خسته  کردن  طراح به  خاطر  سنگین شدن سین  و زمان بر شدن  حرکت  و بعضا  پرش در سین است  که اکثر طراحان  انیمیشن  داخلی  و  خارجی  معماری میدانند   از  چه  چیز  صحبت میکنیم  و  موید  این مطلب  هستند . 

با  کمی بهینه سازی  در  اصل مدل  و  پایین اوردن  تعداد   ورتکس  های  میتوان  از  هزینه های زمانی و ریالی  در رندر  پروژه جلوگیری به عمل آورد

به صورت  کلی اگر دیدید  با استفاده از مدل های اماده  حجم  فایل  مکس  شما  بدون  آرشیو  تکسچر ها  و  مپ  ها   بالای  500 مگ  شده،  حتما اقدام به  بهینه سازی  و سبک  سازی صحنه  نمایید .

چرا که ممکن است تا  آخر  کار این  حجم به حدی  برسد که  نرم افزار  مکس   تایم  اوت داده  و قادر  به باز کردن  سین نباشد . 

همچنین در بسیاری از  موارد شاهدیم  که تعداد زیادی اکسسوری و مدل های سنگین  در سین وجود دارند  که   حتی در دوربین  صحنه دیده  نمیشوند  ولی  حجم  فایل  را بالا  و هزینه  و  زمان  رندر  را  افزایش میدهند . 

بعضا  با  حذف این مدل ها اضافه   و  یا استفاده  بجا  از  تصویر  آن مدل در قالب  یک  مدل  میتوان  صحنه را بسیار  سبک و بهینه سازی  انجام داد و از  هدر  رفت  هزینه در  پروسه  رندرفارم  جلوگیری به عمل  آورد .

در  قسمت های بعدی این موضوع  از  مجموعه تجارب ما در ندرفارم سیمرغ ،  موارد دیگری  که در  پایین  اوردن زمان  رندر  و  هزینه  رندرفارم موثرند  را  ذکر خواهیم نمود

شما نیز با اشتراک گذاری  نکاتی که به  پایین اوردن زمان و هزینه رندر کمک میکنند به سهم خود در  پیشرفت صنعت  انیمیشن  میهن عزیزمان سهیم  باشید 

تو نیکی میکن و در دجله انداز ، که ایزد در بیابانت دهد باز  …   🙂

این مقاله ادامه دارد و در قسمت های بعد به سایر موارد موثر در کاهش هزینه رندرینگ در رندر فارم در  پروژه های تک فریم و انیمیشن  اشاره خواهیم نمود

عوامل موثر در کاهش زمان و هزینه در رندرفارم (قسمت دوم) 

عوامل موثر در کاهش زمان و هزینه در رندرفارم (قسمت اول) 
انواع روش های رندر شبکه در رندرفارم ها
رندرفارم یعنی خرید زمان به ارزان ترین قیمت

محاسبه قیمت در رندرفارم ها به چه صورت است ؟

برای تخمین زمان و هزینه رندر پروژه خود در رندر فارم جی پی یو سیمرغ اینجا کلیک کنید
.نظرات و دیدگاه های مشتریان ما

#جی_پی_یو_فارم
#بلندر
#GPUFarm
#CpuFarm
#رندر_آنلاین_سیمرغ
#render_online

#رندرفارم_سیمرغ

۰ Comments