پروانه؛ میراث نگهبانان نور

  • INDIE PRIZE BELGRADE 2014 NOMINEE
  • جایزه بهترین بازی سال از جشنواره بازی های رایانه ای تهران

بازی “پروانه میراث نگهبانان نور” یکی از پروژه های بزرگ ایرانی در ساخت بازی های ایزومتریک اکشن نقش آفرینی است که توانست افتخارات زیادی را کسب نماید. بازی همانند بازیهای هم سبک خود از دوربین ایزومتریک بهره می برد. “پروانه میراث نگهبانان نور” در کنار داشتن داستانی پیچیده از روند بازی خاصی هم بهره می برد. در این بازی کاربران در کنار مبارزات با دشمنان می توانند در نقشه بازی آزادانه حرکت کنند و آیتم های مخفی را کشف کنند و به کمک این آیتمها دستورالعملهای ساخت تجهیزات جدید نیز بدست آورند.

داستان بازی

نوجوانی به نام فادیا متوجه تغییری عجیب در شهر خود ناریا می‌شود. این تغییر تهدیدی خواهد بود برای همه گیتیما. موجوداتی عجیب سراسر ناریا را تسخیر و بنا بر تخریب آن گذاشته‌اند. فادیا تمام توان خود را به کار می‌بندد تا جلوی پیشرفت آنها را بگیرد. اما چیزی که از حضور این مهمانان ناخوانده مهمتر است علت حضور آنهاست. چه چیز باعث به وجود آمدن این موجودات شده است؟

روند بازی

کاراکتر در بازی به کمک کلیدهای “wsad” صورت می گیرد و به صورت ۳۶۰ درجه حرکت می کند. کاربران به کمک موس اهداف خود را انتخاب می کنند و با کلیک کردن با آنها تعامل می کنند. بازی دارای امکان “اینونتوری” یا همان فهرست وسایل است که کاربران به کمک آن می توانند اشیا و آیتم‌ها را جمع‌آوری و نگهداری کنند.

مبارزات

مبارزات در “پروانه میراث نگهبانان نور” به صورن همزمان(Real-Time) اتفاق می‌افتند. کاربران برای حمله کردن می‌توانند با کلیک کردن روی دشمنان به آن‌ها صدمه بزنند. در عین حال می‌توانند با ساخت جعبه‌های چوبی و پرتاب کردن این جعبه‌ها روی سر دشمنان آن‌ها را از بین ببرند.

سیستم کرفتینگ، ساخت و ساز

بازی همچنین دارای سیستم “کرفتینگ” یا ساز و ساخت است که از طریق آن می‌توان آیتم‌ها و یا سلاح های جدیدتری ساخت. یکی از ویژگیهای اصلی ساخت و ساز در این بازی اینست که کاربران برای ساخت آیتم مورد نظر باید معمای مخصوص آن را حل نمایند و پس از حل نمودن معما می توانند آیتم را بسازند پس از ساخت آیتم کاربران می توانند دستورالعمل ساخت آن را در قمنوی ساخت سریع در گوشه سمت راست تصویر قرار دهند تا دیگر به راحتی آیتم مورد نظر را در سریعترین زمان بسازند.

معماهای ساخت و ساز همانند بازی “سودوکو” و به این شکل است که هر دستورالعمل جدول مخصوص به خودش را دارد و در اطراف هر خانه تعداد مجاز متریال یا مواد ساختنی نوشته شده است و نباید بیشتر از حد مجاز در آن خانه قرار داده شود. با قرار دادن تعداد درست هر ماده اماکن ساخت فراهم می شود.